مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:102023-10-01اقتصادي

انگور و گلابی گلخانه ای برای نخستین بار در ابهر تولید می شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: برای نخستین بار، تولید انگور و گلابی به صورت گلخانه ای در این شهرستان انجام می شود.

- حسن مولایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر امروز در گفت و گو با فارس با اشاره به تولید انگور و گلابی به صورت گلخانه ای اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای طرح کشاورزی نوین قرار است که در هفت هکتار انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه طرح پرورش انگور و گلابی در فاز نخست در سه هکتار از باغ های روستای نورین انجام می شود، اضافه کرد: این طرح به صورت آزمایشی در حال اجراست و در صورت موفقیت سطح زیر کشت آن بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مزایای زیادی نسبت به روش سنتی دارد، افزود: امکان تولید میوه خارج از فصل، تولید میوه نوبرانه قبل از بازار، مقاومت بالای میوه در برابر سرمازدگی و کاهش استفاده از سموم از جمله مزایای این نوع تولید میوه است.

مولایی ادامه داد: از دیگر مزایای اجرای این طرح کاهش مصرف آب، صرفه اقتصادی بالا و کاهش عوارض ناشی از مخاطرات طبیعی از جمله باد شدید، تگرگ و سرمازدگی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در حوزه تولید انگور، بیان کرد: در حال حاضر این شهرستان قطب تولید انگور در استان است و قطعا استفاده از این روش در افزایش تولیدات آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگور و گلابی گلخانه ای برای نخستین بار در ابهر تولید می شود

انگور و گلابی گلخانه ای برای نخستین بار در ابهر تولید می شود