مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 11:352023-10-06سياسي

دوازدهمین استاندارد بین المللی نانو با مسؤولیت ایران منتشر شد


دوازدهمین استاندارد بین المللی تدوین شده با سرپرستی ایران در حوزه فناوری نانو منتشر شد.

این استاندارد با حمایت و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، - دوازدهمین استاندارد بین المللی تدوین شده با سرپرستی ایران در حوزه فناوری نانو منتشر شد.

این استاندارد با حمایت و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، پس از تلاش مستمر یک گروه کاری متشکل از متخصصینی از صنعت و دانشگاه تدوین شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سطوح یا پوشش هایی که به سختی با آب خیس می شوند را می توان فوق آبگریز در نظر گرفت و روش های مختلفی برای تولید سطوح و پوشش های فوق آبگریز استفاده شده است.

سطوح و پوشش های فوق آبگریز به دلیل خواصی که دارند، کاربردهای متعددی در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، ساختمان، بهداشت و درمان، اپتیک و الکترونیک یافته اند؛ از این رو محصولات فوق آبگریز در سال 2020 حدود 1٫8 میلیارد دلار بازار در دنیا ایجاد کرده اند.

سطوح و پوشش های فوق آبگریز معمولاً تحت شرایط کاری و محیطی متفاوتی قرار می گیرند، اما متأسفانه با وجود بازار بزرگ، هیچ استانداردی برای ارزیابی دوام سطوح و پوشش های فوق آبگریز وجود نداشت.

با هدف تعیین روش های ارزیابی عملکرد سطوح و پوشش های فوق آبگریز تحت شرایط کاری و محیط زیستی و آب و هوایی مختلف، استاندارد فناوری نانو – پوشش ها و سطو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوازدهمین استاندارد بین المللی نانو با مسؤولیت ایران منتشر شد

دوازدهمین استاندارد بین المللی نانو با مسؤولیت ایران منتشر شد