مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 15:502023-10-17پزشكي

راهکاری برای بهبود فرآیند تولید کمپوست از مواد زائد جامد شهری


پروژه اخیر پژوهشگران مهندسی محیط زیست پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، بر امکان سنجی و برنامه ریزی برای به کارگیری بیوچار در بهبود شاخص های کیفی کمپوست تولیدشده از مواد زائد جامد شهری متمرکز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پروژه که در قالب رساله دکتری امید حسن زاده مقیمی، دانش آموخته رشته برنامه ریزی محیط زیست پردیس بین المللی کیش و به راهنمایی دکتر غلامرضا نبی بیدهندی، استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران انجام شده است، استفاده از بیوچار در تولید کمپوست را مورد مطالعه قرار می دهد.

دکتر نبی بیدهندی در معرفی این پژوهش، گفت: استفاده از بیوچار یا ذغال زیست توده ای به عنوان یک افزودنی در فرآیند کمپوست سازی، حتی در دوزهای پایین (یک درصد وزنی)، می تواند با کاهش نرخ تقلیل نیتروژن در طول فرآیند، موجب افزایش کیفیت کمپوست شود.

هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر استفاده از میزان های مختلف بیوچار بر فرآیند تولید کمپوست حاصل از بخش آلی مواد زائد جامد شهری در شرایط واقعی است.

این پژوهشگر محیط زیست درباره فرآیند و نتایج این پژوهش، گفت: برای انجام این پژوهش، دوزهای گوناگونی از بیوچار (0، 1، 3 و 5 درصد وزنی) به توده های کمپوست اضافه شد تا روند تغییرات درجه حرارت، رطوبت، مواد آلی، کربن، نیتروژن، نسبت C/N و غلظت فلزات سنگین در مواد کمپوست شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای بهبود فرآیند تولید کمپوست از مواد زائد جامد شهری

راهکاری برای بهبود فرآیند تولید کمپوست از مواد زائد جامد شهری