مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 19:052023-09-26اجتماعي

تلف شدن 570 گوسفند در شوش در پی مسمومیت با آب کشاورزی آلوده


رییس اداره دامپزشکی شوش از دفن بهداشتی570 راس گوسفند تلف شده به دلیل مسمومیت با آب کشاورزی آلوده به اوره خبر داد.

- ایسنا/خوزستان رییس اداره دامپزشکی شوش از دفن بهداشتی570 راس گوسفند تلف شده به دلیل مسمومیت با آب کشاورزی آلوده به اوره خبر داد.

محمدرضا مشکی زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اساس بازدید کارشناسان بهداشتی دامپزشکی شوش از بروز تلفات گسترده در گوسفندان دو دامدار در روستای فرحان کبر، پس از انجام معاینات بالینی و دریافت تاریخچه تلفات از دامداران، مشخص شد که تلفات ناشی از استفاده آب کشاورزی آلوده به اوره بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل دامپزشکی خوزستان، وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی بین بخشی با فرمانداری، جهادکشاورزی و اداره محیط زیست برای پیشگیری از آلودگی های ثانویه و انتشار بیماری های واگیردار دامی، نسبت به تهیه لودر برای دفن لاشه ها اقدام شد.

مشکی زاده افزود: پس از اعزام یک دستگاه لودر، معدوم سازی و دفن بهداشتی 570 لاشه گوسفند مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی شوش انجام شد.

وی بیان کرد: مسمومیت، نوعی بیماری حاد در اثر مصرف مقادیر بالای نیتروژن غیرپروتیینی همانند کود اوره است که در بیشتر مواقع با تلفات بسیار سریع و گسترده در نشخوارکنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن 570 گوسفند در شوش در پی مسمومیت با آب کشاورزی آلوده

تلف شدن 570 گوسفند در شوش در پی مسمومیت با آب کشاورزی آلوده