مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-16اقتصادي

کشت قراردادی چغندرقند پاییزه در گلستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون قرارداد کشت حدود هزار و 400 هکتار چغندرقند در گلستان منعقد شده و پیش بینی می شود این عدد به سه هزار هکتار برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی اکبر مهقانی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشت چغندرقند در گلستان از 10 مهرماه آغاز شده و بهترین زمان کشت تا 10 آبان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: تاکنون حدود هزار و 400 هکتار کشت چغندرقند در این استان قرارداد بسته شده  و پیش بینی می شود این عدد به سه هزار هکتار برسد.

طبق گفته وی تاکنون 200 هکتار کشت چغندر پاییزه در استان انجام شده است.

مهقانی از برگزاری اولین کمیته فنی کشت چغندرقند پاییزه در استان خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور مجری نباتات قندی کشور برگزار شد، بر رعایت تناوب زراعی، کشت به صورت 100 درصد قراردادی با حمایت کارخانجات قند (نهاده هایی چون بذر، بخشی از کود، سمموردنیاز، ادوات کاشت) و بیمه شدن 100 درصد مزارع تأکید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان عنوان کرد: تاریخ کشت مطلوب باعث عملکرد و عیار خوب محصول می شود و باتوجه به بارندگی های خوب و مؤثر نسبت به کشت دراسرع وقت باید اقدام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی چغندرقند پاییزه در گلستان

کشت قراردادی چغندرقند پاییزه در گلستان