مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 15:302023-10-07سياسي

ایران در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در بین 20 کشور اول جهان قرار دارد


رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه ایران از لحاظ تولیدات علمی در حوزه بیوتکنولوژیک کشاورزی رتبه 15 تا 20 جهان را دارد، افزود: - ایسنا/البرز رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه ایران از لحاظ تولیدات علمی در حوزه بیوتکنولوژیک کشاورزی رتبه 15 تا 20 جهان را دارد، افزود: در حوزه فناوری هم رتبه کشور بین 40 تا 50 جهان متغیر است.

غلامرضا صالحی جوزانی روز شنبه 15 مهرماه در حاشیه بازدید دبیر شورای انقلاب فرهنگی از پژوهشگاه بیوتکنولوژی اظهار کرد: در حال حاضر 200 شرکت در حوزه بیوتکنولوزی در کشور فعال هستند.

وی با اشاره به افزایش تولید بذر هیبریدی در طول سال های اخیر اظهار کرد: در حال حاضر حدود 500 تا 600 میلیون دلار از این انواع بذور در کشور تولید می شود.

این مسئول اضافه کرد: طبق اسناد بالا دستی باید بین یک تا سه درصد بازار جهانی بیوتکنولوژیک کشاورزی جهان را از آن خود کنیم ولی در حال حاضر تنها نیم درصد این بازار را در اختیار داریم.

صالحی جوزانی با بیان اینکه ایران از لحاظ تولیدات علمی در حوزه بیوتکنولوژیک کشاورزی رتبه 15 تا 20 جهان را دارد، افزود: در حوزه فناوری هم رتبه کشور بین 40 تا 50 جهان متغیر است.

وی با بیان اینکه این پژوهشگاه یکی از 20 موسسه تحقیقاتی سازمان تات است، گفت: این مجموعه در کنار 34 مرکز تحقیقات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در بین 20 کشور اول جهان قرار دارد

ایران در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در بین 20 کشور اول جهان قرار دارد