مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 15:002023-09-30بين الملل

ازسرگیری تحرکات آمریکا برای پیاده سازی طرح تجزیه سوریه


یک رسانه عرب زبان از تشدید تحرکات اشغالگران آمریکایی در سوریه و تغییر نام سفارت واشنگتن در این کشور با هدف پیاده سازی طرح تجزیه سوریه پرده برداشته است.

- یک رسانه عرب زبان از تشدید تحرکات اشغالگران آمریکایی در سوریه و تغییر نام سفارت واشنگتن در این کشور با هدف پیاده سازی طرح تجزیه سوریه پرده برداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در این باره نوشته است: آمریکا فعالیت تجزیه طلبانه خود را در سوریه با فعال کردن کار سفارت خود در این کشور پس از تغییر نام آن از سفارت آمریکا در دمشق به سفارت آمریکا در سوریه و حذف کلمه دمشق تشدید کرده است.

در این گزارش امده است: آمریکا همزمان سطح حمایت از اداره خودگردان کُردها در شمال شرق سوریه را بیشتر کرده و همچنین عملیات آموزش نیروها در پایگاه التنف در مثلث مرزی میان سوریه – عراق و اردن را تشدید کرده است.

طبق این گزارش، فعالیت سفارت آمریکا در دمشق در سال 2011 و پس از خروج تیم دیپلماتیک آمریکا و متعاقبا تصمیم دمشق برای اخراج رابرت فورد ، سفیر وقت آمریکا در سال 2012 به حالت تعلیق درآمد و فعالیت رسمی خود را از طریق رسانه های اجتماعی تا سال 2015 ادامه داد؛ اما پس از مستقر شدن نیروهای آمریکایی در برخی مناطق در شمال شرقی سوریه و در مثلث مرزی با اردن و عراق، فعالیت دیپلماتیک آمریکا برای هماهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازسرگیری تحرکات آمریکا برای پیاده سازی طرح تجزیه سوریه

ازسرگیری تحرکات آمریکا برای پیاده سازی طرح تجزیه سوریه