مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-07فرهنگي

بازگشت سهراب سپهری به اوج/درخت های لاکچری راهگشا نبودند


سهراب سپهری فقط در ایران هنرمند گرانی نیست؛ آثار او در حراجی های مطرح دنیا هم حرفی جدی برای گفتن دارند و با ارقام بالا به فروش می رسند.

تنه های درخت سهراب سپهری که برخی کارشناسان از آن به عنوان «درخت های لاکچری» یاد می کنند، - سهراب سپهری فقط در ایران هنرمند گرانی نیست؛ آثار او در حراجی های مطرح دنیا هم حرفی جدی برای گفتن دارند و با ارقام بالا به فروش می رسند.

تنه های درخت سهراب سپهری که برخی کارشناسان از آن به عنوان درخت های لاکچری یاد می کنند، در این سال ها هر بار در حراجی ها ارائه شده اند، یا عنوان گران ترین اثر را به خود اختصاص داده اند و یا در زمره سه اثر گران قرار گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگرچه در سه سال گذشته آثار سهراب سپهری (حتی اثر انتخابی از مجموعه تنه های درخت او) در مقابل آثار دو هنرمند دیگر ـ پرویز تناولی و منیر فرمانفرمایان ـ شکست خورده بودند، اما فروش 21 میلیارد و 300 میلیون تومانی تابلوی این هنرمند در آخرین حراج تهران (تیر 1402)، بار دیگر سهراب سپهری را به اوج بازگرداند.

پیشتر عنوان گران ترین اثر سهراب سپهری از سال 96 به اثری از تنه های درخت این هنرمند اختصاص داشت که اگرچه در آن سال عنوان گران ترین اثر حراجی را به خود اختصاص نداد اما با فروشی معادل 11 میلیارد و 800 میلیون تومان، گران ترین اثر هنرمند در حراجی ها محسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت سهراب سپهری به اوج/درخت های لاکچری راهگشا نبودند

بازگشت سهراب سپهری به اوج/درخت های لاکچری راهگشا نبودند