مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 16:302023-09-28سياسي

2300 هکتار از وسعت شهر اردبیل نیازمند بازآفرینی شهری است


از شش هزار و پانصد هکتار وسعت شهر، 2300 هکتار نیازمند بازآفرینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی، امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرها و مراکز استان ها که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: شهر اردبیل از بافت ناهمگون با ویژگی های شهری رنج می برد و مشکلات شهرک های اطراف نیز بر آن افزوده می شود.

وی افزود: از شش هزار و پانصد هکتار وسعت شهر، 2300 هکتار نیازمند بازآفرینی است و 700 هکتار بافت فرسوده در شهر اردبیل وجود دارد و 70 هکتار از روستا ادغام شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اردبیل اضافه کرد: ایجاد شهرک های متعدد در محدوده و خارج از آن که فاقد مطالعات لازم با جمعیت 60 هزار نفری در حاشیه شهر و مشکلات اجتماعی است و رویش ساختمان ها بدون تناسب با تاریخ ارزشمند شهر از مشکلات شهر اردبیل است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

سیدهاشمی تکمیل نشدن شبکه معابر و ایجاد قفل های ترافیکی، عدم ایجاد زیرساخت گردشگرپذیر، عدم ارزیابی میزان تحقق طرح های توسعه شهری و عدم وجود طرح راهبردی بلندمدت را از دیگر مشکلات شهر اردبیل ذکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2300 هکتار از وسعت شهر اردبیل نیازمند بازآفرینی شهری است

2300 هکتار از وسعت شهر اردبیل نیازمند بازآفرینی شهری است