مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 23:552023-09-23اقتصادي

امیدآفرینی دولت در پارس جنوبی


تولید گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی در عسلویه، از روز دوشنبه ششم شهریور آغاز شد؛ آغازی بر پایان 22 سال خلف وعده و نقض تعهدات مکرر شرکت های خارجی و آغازی بر اعتماد به توان متخصصان داخلی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس، محمد شیخان مدیرعامل شرکت پازارگاد در یادداشتی نوشت: تولید گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی در عسلویه، از روز دوشنبه ششم شهریور آغاز شد؛ آغازی بر پایان 22 سال خلف وعده و نقض تعهدات مکرر شرکت های خارجی و آغازی بر  اعتماد به توان متخصصان داخلی.

  پارس جنوبی، بزرگترین تولیدکننده انرژی کشور است که در مجموع 6 هزار کیلومتر خط لوله دریایی گاز ترش و سه هزار کیلومتر خط لوله گلایکول  را داراست و  این فاز،  بزرگترین میدان گازی مشترک جهان است که بهره برداری از آن از سال 1379 تا کنون  با بدعهدی شرکت های توتال، پتروناس مالزی و شرکت سی ان پی سی چین روبه رو شده بود.

  از میان بدعهدی های شرکت های خارجی، ذکر این نکته کافی است که در آخرین خلف وعده ها در توسعه این فاز مهم پارس جنوبی، تیرماه 96 قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش 4 میلیارد و 800 میلیون دلار با حضور بیژن زنگنه، وزیر وقت نفت، بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت پتروپارس به امضا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدآفرینی دولت در پارس جنوبی

امیدآفرینی دولت در پارس جنوبی