مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 22:102023-10-09سياسي

نگاهی به برکات 60 ساله یک وقف


موقوفه عبدالله رضوی از بزرگترین موقوفات خراسان رضوی است که 60 سال پیش توسط میرزای ناظر با نیت درمانی، رسیدگی به ایتام و اقامه عزای امام حسین(ع) در روز عاشورا به ثبت رسید.

- ایسنا/خراسان رضوی موقوفه عبدالله رضوی از بزرگترین موقوفات خراسان رضوی است که 60 سال پیش توسط میرزای ناظر با نیت درمانی، رسیدگی به ایتام و اقامه عزای امام حسین(ع) در روز عاشورا به ثبت رسید.

واقف خیراندیش مرحوم عبدالله رضوی میرزای ناظر در سال 1275 در شهر مشهد متولد می شود و بعد از اتمام دوران تحصیلات اولیه در سال 1315 جهت کسب تحصیل به کشور آلمان عزیمت کرده و در یکی از رشته های کشاورزی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شده و به ایران بازمی گردد.

واقف فردی حاذق، باهوش، علاقمند به آبادانی و کشاورزی بوده است.

پدر بزرگوار مرحوم سال ها ناظر آستان قدس بوده و بعد از فوت پدر ایشان به این سمت منصوب می شود، در دوران حیاتش موفقیت های خوبی کسب کرده و نسبت به زیرساخت های مورد نیاز موقوفات اقدامات موثری که عموما بخش تامین و فراهم کردن آب جهت توسعه کشاورزی و زراعت مانند حفر قنوات و چاه بود انجام داده است.

میرزای ناظر در ابعاد ثبتی و حقوقی و حفظ موقوفات نیز تدابیر کارسازی به عمل آورده است و با توجه به استعداد و علاقه شدید وی به باغداری نسبت به کاشت انواع و اقسام گونه های درخت، جدیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به برکات 60 ساله یک وقف

نگاهی به برکات 60 ساله یک وقف