مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 11:552023-09-23سياسي

نمایش اقتدار هنر سفال ایران در ازبکستان


معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سفال گران ایرانی اقتدار هنری، ظرفیت ها و قابلیت های صنعت سفال ایران را در جشنواره صنایع دستی ازبکستان به نمایش گذاشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه گردشگری خبرگزاری فارس، پنجمین اجلاس هیات رییسه منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با حضور سعد القدومی رییس، مشاوران و معاونان مناطق مختلف این شورا در ازبکستان در حال برگزاری است.

مریم جلالی دهکردی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشورمان که معاون دفتر غرب آسیای شورای جهانی صنایع دستی است به همراه شماری از هنرمندان و مدیران حوزه صنایع دستی برای حضور در این نشست منطقه ای به تاشکند پایتخت ازبکستان سفر کرده است.

وی در این باره گفت: به دعوت وزیر محیط زیست و گردشگری و صنایع دستی ازبکستان برای حضور در نشست دوره ای منطقه آسیا و اقیانوسیه به همراه 5 هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان به شهر تاشکند و خوقند (Kokand) ازبکستان آمدیم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی توضیح داد: ازبکستان در حال حاضر ریاست دوره ای دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی را به عهده دارد، از و تمام کشورهای عضو حتی اعضای اروپایی در این نشست حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش اقتدار هنر سفال ایران در ازبکستان

نمایش اقتدار هنر سفال ایران در ازبکستان