مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 11:122023-10-18سياسي

مجلس برای افزایش ضریب خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارو سازوکار تعیین کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازوکاری برای افزایش ضریب خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارو، فراورده های دارویی و محصولات کشاورزی، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی تعیین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه،26مهر) مجلس شورای اسلامی، بندهای (الف) و (ب) ماده 72 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازوکاری برای افزایش ضریب خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارو، فراورده های دارویی و محصولات کشاورزی، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی تعیین کردند.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کردند تا با انجام مذاکرات دوجانبه و چندجانبه اقدامات لازم را جهت پذیرش مواد اولیه دارو و فراورده های دارویی، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی ثبت شده در ایران را انجام دهد.

ماده 72- به منظور تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قطب تأمین سلامت منطقه جنوب غرب آسیا، دستیابی به صادرات سالانه بیش از یک میلیارد (1,000,000,000) یورو دارو و ایمن ساز (واکسن) و بیش از یک میلیارد (1,000,000,000) یورو تجهیزات پزشکی، افزایش درآمد سالانه کشور از گردشگری سلامت به شش میلیارد (6,000,000,000) یورو و افزایش درآمد سالانه حاصل از جذب دانشجویان خارجی در رشته های علوم پزشکی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس برای افزایش ضریب خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارو سازوکار تعیین کرد

مجلس برای افزایش ضریب خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارو سازوکار تعیین کرد