مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 15:052023-09-25بين الملل

سفر مقام ارشد آمریکا به ارمنستان در بحبوحه تنش ایروان-مسکو


سامانتا پاور رییس «آژانس توسعه بین المللی» آمریکا و نماینده پیشین این کشور در سازمان ملل برای اعلام حمایت واشنگتن از ایروان، وارد ارمنستان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش ها بین ایروان و مسکو بر سر مسائلی از قبیل وضعیت قره باغ کوهستانی خبرساز شده، یک مقام ارشد آمریکایی به ارمنستان سفر کرده است.

رسانه های ارمنستانی از قبیل وبگاه نیوز اِی اِم روز دوشنبه (امروز) خبر دادند که سامانتا پاور  رییس آژانس توسعه بین المللی برای اعلام حمایت واشنگتن از ایروان، وارد ارمنستان شد.

طبق گزارش ها، سفارت آمریکا در ارمنستان اعلام کرد که سفر سامانتا پاور برای تاکید دوباره آمریکا بر حمایت از حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و دموکراسی ارمنستان و رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از خشونت اخیر در قره باغ این سفر را انجام داده است.

یوری کیم دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا به همراه سامانتا پاور در سفر به ارمنستان حضور دارد.

خانم پاور در دولت دموکرات باراک اوباما که جو بایدن معاون رییس جمهور بود، منصب سفارت آمریکا در سازمان ملل را در اختیار داشت.

سفارت واشنگتن در ایروان در توضیح این سفر افزود: ایالات متحده همچنان به حمایت از ارمنستان ادامه می دهد تا این کشور به صلحی با عزت و بادوام در منطقه دست یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر مقام ارشد آمریکا به ارمنستان در بحبوحه تنش ایروان-مسکو

سفر مقام ارشد آمریکا به ارمنستان در بحبوحه تنش ایروان-مسکو