مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-01اقتصادي

ایران جزو پنج کشور تولیدکننده کیت های ژنتیک در جهان


معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ایران جزو پنج کشور تولید کننده کیت های ژنتیک در جهان است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان مسعود قادی پاشا صبح امروز در آیین و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: پزشکی قانونی کار کارشناسی است و اگر توسعه ای در حوزه فیزیکی، فنی و آزمایشگاه داریم برای یک امر کارشناسی درست و وظیفه خطیر است.

وی با اشاره به چهار بخش معاینات، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون پزشکی قانونی عنوان کرد: سالی 2 میلیون پرونده برای کارشناسی به پزشکی قانونی کشور می آید که 70 هزار پرونده فوتی، 60 هزار پرونده در آزمایشگاه و دیگر موارد بوده است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه در 31 استان آزمایشگاه سم شناسی فعال است گفت: دو استان به زودی آزمایشگاه سم شناسی خود را تکمیل می کنند.

وی به 10 قطب پزشکی قانونی در کشور اشاره داشت و افزود: فعالیت حوزه بانک ژنتیک خوب بوده و تا امروز 190 هزار نمونه را در بانک ژنتیک داشتیم.

قادی پاشا با اشاره به اینکه تا امروز با بانک ژنتیک 200 پرونده تطبیق داده شده و 20 پرونده کشف شده است خاطرنشان کرد: امیدوارم هر پروفایلی در نیروی انتظامی است در بانک ژنتیک قرار گیرد چراکه در کشف جرم کمک بسیار خوبی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران جزو پنج کشور تولیدکننده کیت های ژنتیک در جهان

ایران جزو پنج کشور تولیدکننده کیت های ژنتیک در جهان