مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 17:002023-10-15بين الملل

فشارهای جنگ تحمیلی باعث نشد مردم ایران پشت کشورشان را خالی کنند+فیلم


رهبران سازمان مجاهدین فکر می کردند اکثر مردم که از وضعیت کشور و فشارهای 8 سال جنگ ناراضی اند و نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت شده اند، به آن ها می پیوندند.

-   هم وطنی که به یاری دشمن شتافت پس از ناکامی عراق در حمله دوباره به ایران، این بار سازمان مجاهدین خلق به همراه ارتش عراق، با این فکر که موازنه قوا در جنگ تغییر کرده و شرایط داخلی کشور نیز بحرانی شده است، به ایران حمله کردند.

آن ها نیروهای خود را از کشورهای دیگر به عراق فراخواندند و با تشکیل، تجهیز و آموزش 25 تیپ رزمی، در 3 مردادماه سال 1367 از مرزهای غربی ایران وارد کشور شدند.

این تهاجم اگر موفق می شد، می توانست ایران را در آستانه ورود به شرایط جدید بعد از جنگ، با مصائب زیادی در عرصه های داخلی و بین المللی روبرو کند.

تصور نادرست مجاهدین از مردم ایران باعث شکست خوردن عملیات فروغ جاویدان شد رهبران سازمان مجاهدین اعتقاد داشتند در حمله به ایران، اکثریت مردم که از وضعیت کشور و فشارهای 8 سال جنگ، ناراضی هستند و نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت شده اند، به آن ها می پیوندند و سازمان می تواند با سازمان دهی و به کارگیری آن ها، حرکتی توده ای به راه انداخته و نظام سیاسی ایران را دچار فروپاشی کند و سرانجام قدرت را به دست گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشارهای جنگ تحمیلی باعث نشد مردم ایران پشت کشورشان را خالی کنند+فیلم

فشارهای جنگ تحمیلی باعث نشد مردم ایران پشت کشورشان را خالی کنند+فیلم