مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 13:052023-09-30سياسي

اغتشاشات ایران از کجا شروع شد؟


اغتشاشات خیابانی در ایران از انتخابات 88 تا امروز روندی را طی کرده است که دقیقاً 40 سال پیش، مو به مو برای مردمی در سرزمینی دیگر تکرار شده بود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: بررسی تحولاتی که در ادبیات مقامات و رسانه های غربی به اعتراضات در ایران معروف شده، نشان می دهد که این تحولات پیچیده تر از آن است که به دلیل اختلاف نظر در نتایج انتخابات، گرانی ناگهانی بنزین و حتی فوت یک دختر جوان مرزنشین اتفاق افتاده باشد.

اسناد شفافی وجود دارد که نشان می دهد شکل گیری این تحولات که اعتراض و اغتشاش های خیابانی بخشی از آن را تشکیل می دهد، خیلی قبل تر از آنکه به کف خیابان ها کشیده شود، توسط سرویس های اطلاعاتی خارجی برنامه ریزی شده است.

همانطور که بارها کارشناسان آمریکایی و اسراییلی اذعان داشته اند، مادامی که شرایط داخلی کشور مساعد نباشد، آنها نمی توانند اقدام به ایجاد اعتراضات و مدیریت آن کنند.

بنا به گفته آگاسه دماریس مشاور سابق خزانه داری فرانسه و متخصص تحریم، یکی از روش های مجاب کردن حکومت ها به انجام خواست کشورهای غربی، ایجاد تحریم های اقتصادی با هدف تحت فشار قرار دادن مردم است.

نقشه آمریکایی ها برای ایجاد بی ثباتی و اخلال در روند سیستم مدیریتی کشور، بسیار دقیق و حساب شده بوده ولی آنها به دلیل عدم شناخت کافی از مردم ایران،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغتشاشات ایران از کجا شروع شد؟

اغتشاشات ایران از کجا شروع شد؟