مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 23:212023-10-05سياسي

آیت الله جوادی آملی: صراط مستقیم مسیر اعتدال است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در ادامه سلسله مباحث شرح نهج البلاغه به حکمت 117 اشاره کرد که متن سخنان این شخصیت حوزوی به شرح زیر است: هَلَکَ فِیَّ رَجُلَانِ، مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ.

حکمت 117: دو گروه به هلاکت رسیدند؛ کسانی که در محبت و دوستی من افراط کردند و مقاماتی برای من قائل شدند که با بندگی خداوند سازگار نیست؛ اینها دوستان نادانی هستند که غلو کرده اند و گروه دیگر دشمنانی هستند که مرا از مقام خود ساقط کردند.

فرمود کسانی که مرا در هسته مرکزی عدل بشناسند کم هستند و این دو گروه به هلاکت رسیده اند و گروه سوم کسانی هستند که مرا از بندگی بیرون نبرده اند و مرا بنده خالص می دانند.

در پایان این کلمات حکیمانه یعنی کلمه 469 هم تعبیری به همین مضمون دارد و فرموده است: یَهْلِکُ فِیَّ رَجُلَانِ؛ مُحِبٌّ مُفْرِطٌ، وَ بَاهِتٌ مُفْتَرٍ.

در آینده هم دو گروه در مورد من داروی بیجا می کنند؛ یکی دوستان نادان تندرو و دیگری دشمنانی که افترا بسته و تهمت به من می زنند و راه رفع این دو رویه آن است که هسته مرکزی عدل باید بر همه ابعاد حاکم باشد که علی(ع) مصداق بارز آن است.

اصل تأکید بر عدل در قرآن کریم است که فرمود: مَا فَرَّطْنَا فِی الْکِتَابِ مِنْ شَیْءٍ؛ یعنی همه مطالب قرآن در هسته مرکزی عدل قرار دارد و نه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله جوادی آملی: صراط مستقیم مسیر اعتدال است

آیت الله جوادی آملی: صراط مستقیم مسیر اعتدال است