مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 14:102023-09-30بين الملل

تقویت قوای دفاعی رومانی برای جلوگیری از «نفوذ به مرزهای ناتو»


رومانی در حال انتقال پدافند هوایی خود به روستاهای نزدیک رود «دانوب» در نزدیکی اوکراین است، جایی که پهپادهای روسیه در آن تأسیسات غلات اوکراین را هدف می گیرند.

- تقویت قوای دفاعی رومانی برای جلوگیری از نفوذ به مرزهای ناتو رومانی در حال انتقال پدافند هوایی خود به روستاهای نزدیک رود دانوب در نزدیکی اوکراین است، جایی که پهپادهای روسیه در آن تأسیسات غلات اوکراین را هدف می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رومانی سامانه های پدافند هوایی خود را به مرز خود با اوکراین در این سوی رود دانوب نزدیک کرده و به گفته دو منبع ارشد دفاعی، قصد دارد پست های دیده بانی و گشت های نظامی بیشتری را به این منطقه اضافه کند.

این اقدامات در کنار اعزام چهار جنگنده اف-16 آمریکایی و گسترش منطقه پروازممنوع، نشان از بروز این نگرانی فزاینده در رومانی و ناتو دارند که پای این کشورها هم به جنگ روسیه و اوکراین کشیده شود.

در نوامبر سال گذشته بود که برخورد یک موشک به خاک لهستان دو شهروند این کشور را به کام مرگ کشانده و وحشتی کوتاه مدت را به راه انداخت؛ هر چند که کمی بعد روشن شد مسئولیت موشک ها با سامانه پدافند هوایی اوکراین بوده است.

حالا رومانی هم در کانون توجهات قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت قوای دفاعی رومانی برای جلوگیری از «نفوذ به مرزهای ناتو»

تقویت قوای دفاعی رومانی برای جلوگیری از «نفوذ به مرزهای ناتو»