مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 14:402023-10-22اقتصادي

آیین عناب ته کنی در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد


هادی شاهوردی روز یکشنبه 30 مهرماه به رسانه ها افزود: گواهینامه ثبت مراسم عناب ته کنی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور با شماره 20209395 به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

- آیین "عناب ته کنی" در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد ایسنا/خراسان جنوبی هادی شاهوردی روز یکشنبه 30 مهرماه به رسانه ها افزود: گواهینامه ثبت مراسم "عناب ته کنی" در تقویم رویدادهای گردشگری کشور با شماره 20209395 به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

وی بیان کرد: عناب یکی از محصولات راهبردی در صنعت گردشگری استان به خصوص گردشگری کشاورزی است و هر سال مراسم عناب ته کنی در شهرستان خوسف و توابع آن برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی یکی از قطب های اصلی برداشت عناب به شمار می رود چراکه این محصول با آب و هوای استان همچنین روستاهای اطراف به خصوص روستاهای شهرستان بیرجند، خوسف، سربیشه و درمیان سازگار است به طوری که حتی در اغلب خانه ها درخت عناب می کارند و سالانه محصول خوبی می دهد.

وی افزود: در همین راستا مراسم عناب ته کنی با هدف شناساندن بیشتر این محصول در سطح ملی و بین المللی همچنین جذب گردشگر در روزهای برگزاری مراسم، در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین عناب ته کنی در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد

آیین عناب ته کنی در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد