مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 13:052023-09-24اقتصادي

بازگشت 1750 هکتار از باغات رها شده چای به چرخه تولید


رییس سازمان چای، با بیان اینکه سالانه 6000 هکتار از باغات را اصلاح، احیا و باز جوان سازی می کنیم، گفت: سال گذشته 1750 هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید بازگشت.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان چای، با بیان اینکه سالانه 6000 هکتار از باغات را اصلاح، احیا و باز جوان سازی می کنیم، گفت: سال گذشته 1750 هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید بازگشت.

حبیب جهانساز، با اشاره به تولید بالغ بر 131 هزار و 600 تن برگ سبز چای در سال جاری، از پیش بینی افزایش 20 درصدی تولید برگ سبز تا پایان چین چهارم خبر داد و اظهار کرد: نیاز کشور به چای خشک 100 هزار تن بوده و تولید داخلی حدود 25 تا 30 هزار تن است لذا از اسفندماه سال گذشته جلوی ثبت سفارش واردات گرفته شده است.

وی برندسازی و کیفی سازی چای داخلی را در دستور کار کارخانجات دانست و افزود: طبق تاکید وزیر جهاد کشاورزی، میزان واردات چای باید با میزان تولید چای داخلی گره بخورد و لذا تجار برای حمایت از تولید الزاما باید چای داخلی خرید کنند تا ثبت سفارش واردات داشته باشند؛ بخش عمده چای ایرانی، مصرف داخلی دارد و برنامه صادرات حداکثر 10 هزار تن است.

رییس سازمان چای کشور در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه به دنبال ارائه تسهیلات بهزراعی و اصلاح و احیای باغات و واردات ارقام جدید هستیم، تصریح کرد: ارقام سازگار با اقلیم منطقه شناسایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت 1750 هکتار از باغات رها شده چای به چرخه تولید

بازگشت 1750 هکتار از باغات رها شده چای به چرخه تولید