مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 13:452023-09-24دانش

گام به گام با وزارت علوم و ایده حذف بیش از هزار واحد دانشگاهی!


تلاش می کنیم یک هزار و 600 واحد دانشگاهی کشور را در 2 تا سه سال آینده به کمتر از 600 واحد دانشگاهی تعدیل کرده و کاهش دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این اظهار نظر قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است که سوالات و ابهامات زیادی به دنبال داشته تا جایی که شایعاتی به دنبال داشته و حتی اساتید و پرسنل دانشگاه ها را نگران مسائلی مانند تعدیل نیرو کرده است.

اما ماجرا از چه قرار است.

بیایید در چند گام نگاهی اجمالی به ماجرا بیاندازیم:25 اسفند 1400برای شروع این بررسی ناگزیر هستیم به اسفندماه سال 1400 بازگردیم؛ به بیست و پنجمین روز آخرین ماه آن سال که محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی حکمی قاسم عموعابدینی را به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم منصوب کرد و ابراز امیدواری نمود که وی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری کشور با رویکردی تحول گرایانه و مساله محور در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی ایفا نموده و ماموریت های محول شده را به انجام برساند.

در متن حکم صادره مواردی به عنوان ماموریت ذکر شده بود که از جمله آن ها می توان به اهتمام جدی به بازنگری برنامه های درسی به معنای روزآمدی و کارآمدی پاسخگویی به نیاز جامعه ، ساماندهی نظام تأسیس گسترش و نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی ، مشورت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام به گام با وزارت علوم و ایده حذف بیش از هزار واحد دانشگاهی!

گام به گام با وزارت علوم و ایده حذف بیش از هزار واحد دانشگاهی!