مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 14:402023-09-26سياسي

صدام چگونه روی اوضاع نابسامان داخلی اوایل انقلاب اسلامی موج سواری کرد+فیلم


اهداف سیاسی بنی صدر در جنگ تحمیلی و تلاش های او برای بهره گیری از اوضاع بحرانی به منظور حذف نیروهای انقلابی، باعث شد پس از زمین گیر شدن دشمن در جبهه های جنگ، - در روند تحولات داخلی کشور، انتخاب بنی صدر به مقام ریاست جمهوری، نقطه عطفی در شکل گیری حوادث بعدی و انسجام عناصر معارض با انقلاب اسلامی محسوب می شد؛ چنانکه با فرارسیدن سال 1359 و به ویژه حوادث و رخدادهای نیمه اول این سال، تنش سیاسی در داخل کشور هم تا حد زیادی تشدید شد.

موج سواری صدام بر اوضاع نابسامان داخلی ایران  با آغاز تجاوز دشمن و پیدایش وضعیت جدید در کشور، اوضاع داخلی تا اندازه ای بهبود یافت و همه نظرها به مقابله با دشمن معطوف شد؛ اما اهداف سیاسی بنی صدر و تلاش های او برای بهره گیری از اوضاع بحرانی به منظور حذف نیروهای انقلابی، باعث شد پس از زمین گیر شدن دشمن، بار دیگر درگیری های داخلی تشدید شود.

در وضعیت جدید، بنی صدر بهبود موقعیت سیاسی ـ نظامی خود را در گرو پایان جنگ و برقراری صلح می دید، اما با وجود تلاش های او در سازماندهی ارتش و اجرای عملیات نظامی به منظور کسب پیروزی های سیاسی ـ نظامی، این تلاش ها با شکست و ناکامی همراه شد.

حذف شاه مهره صدام از ایران در این بین وقوع حادثه 14 اسفند 1359 در دانشگاه تهران نشانه سرفصل دیگری از تلاش های ضدانقلاب در کشور محسوب می شد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدام چگونه روی اوضاع نابسامان داخلی اوایل انقلاب اسلامی موج سواری کرد+فیلم

صدام چگونه روی اوضاع نابسامان داخلی اوایل انقلاب اسلامی موج سواری کرد+فیلم