مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 08:402023-09-27بين الملل

دیپلماسی اقتصادی خراسان شمالی با حضور در روسیه / از خرید کشتی تا افزایش صادرات


گروه استان های خبرگزاری دانشجو؛ زمانی مراودات بین المللی صرفا از کانال وزارت امور خارجه و در تهران صورت می گرفت؛ آن هم تنها با چند کشور اروپایی و آمریکا؛ - تغییر رویکرد دولت سیزدهم در روابط بین المللی باعث شده مراودات تجاری خراسان شمالی با کشورها افزایش یافته و در آخرین اقدام تفاهم نامه خرید کشتی مخصوص خراسان شمالی از کشور روسیه منعقد شده است.

گروه استان های خبرگزاری دانشجو؛ زمانی مراودات بین المللی صرفا از کانال وزارت امور خارجه و در تهران صورت می گرفت؛ آن هم تنها با چند کشور اروپایی و آمریکا؛ دولت گذشته معتقد بود مسیر پیشرفت تنها از کشورهای توسعه یافته خاص می گذرد و نیازی نیست ارتباطی با سایر ملل برقرار شود.

همین امر سبب شد بسیاری از روابط بین المللی ایران تیره شود؛ یکی از این روابط با کشور ترکمنستان بود؛ کشور هم مرز با خراسان شمالی که نزدیکی زیادی از نظر فرهنگ و رسوم با مردم خراسان شمالی دارند اما نه تنها رابطه ای برقرار نبود، بلکه شکایت های دو کشور از یکدیگر در فضای بین اللمی باعث تیره شدن روابط شده بود.

اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و استقرار وزرا و استانداران، شرایط به کلی تغییر کرد؛ اگر کاری به فضای کلان نداشته باشیم می توانیم روابط خراسان شمالی به عنوان جزیی از سیاست های کلی دولت را در نظر گرفته و بررسی کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی اقتصادی خراسان شمالی با حضور در روسیه / از خرید کشتی تا افزایش صادرات

دیپلماسی اقتصادی خراسان شمالی با حضور در روسیه / از خرید کشتی تا افزایش صادرات