مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 16:502023-10-11اقتصادي

کاهش تورم لوازم خانگی طی 6 ماه گذشته


تورم نقطه به نقطه لوازم خانگی از تیرماه سال 1401 و به ویژه در 6 ماه نخست سال 1402، هر ماهه روندی نزولی را طی کرده و در اکثر ماه های سال جاری زیر 40 درصد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، در گزارش های مرکز آمار ایران که هر ماه با عنوان شاخص قیمت مصرف کننده منتشر می کند، یکی از گروه های کالا و خدمات مصرفی که همواره مورد بررسی قرار می دهد، تورم گروه مبلمان و لوازم خانگی است.

لوازم خانگی از جمله اجناسی است که خریداران بسیاری دارد و یکی از مهم ترین بازار های کشور برای محاسبه و اندازه گیری تورم به حساب می آید.

از سوی دیگر چند سالی است که ورود لوازم خانگی به درون کشور با هدف حمایت از صنعت داخلی ممنوع شده و فواید بسیاری برای تولید داخل داشته، برای مثال در این مدت شاهد بودیم که بسیاری از برند های لوازم خانگی داخلی سعی کردند کیفیت اجناس خود را بالا ببرند و بتوانند از همه لحاظ نیاز بازار داخلی را تامین کنند.

رونق گرفتن کارخانجات لوازم خانگی داخلی یعنی ایجاد بازار کار برای بسیاری از جوانان ایرانی که همین موضوع اهمیت و چرایی ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی به درون کشور را نمایان می کند، اما این ممنوعیت واردات باعث ایجاد هجمه هایی به تولیدکنندگان لوازم خانگی به ویژه بحث قیمت این محصول نیز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تورم لوازم خانگی طی 6 ماه گذشته

کاهش تورم لوازم خانگی طی 6 ماه گذشته