مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 13:352023-11-19بين الملل

سکته استراتژیک آمریکا


آمریکا درست مانند جنگ عراق در سال 2003 میلادی که بحران را خلق کرده است اما بار دگر در ایجاد موازنه مثبت میان هزینه ها و فواید آن به بن بست رسیده است.

- هرچند به نظر می رسد عمق فاجعه نسبت به آنچه آمریکا اکنون تصور می کند نیز بیشتر خواهدبود.

فارس پلاس؛ حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: تاکنون بارها از استراتژی خلق گره های کور راهبردی در نظام بین الملل توسط دولت آمریکا پرده برداشته شده است.

استراتژیست هایی مانند هنری کسینجر و برژینسکی در قرن 20مدعی بودند حفظ هژمونی آمریکا در نظام بین الملل در گرو کاهش نسبی قدرت رقبای بالقوه و بالفعل آن بوده و اصلی ترین راه برای تحقق این موضوع، خلق تنش های مزمن امنیتی و گره های کور ژئو پلیتیک و منازعات مستمر در حوزه پیرامونی آنهاست.

بحران سازی آمریکا در حیاط خلوت روسیه (که منجر به ایجاد جنگ اوکراین شد) و اصرار واشنگتن بر استمرار جنگ غزه در همین راستا قابل تحلیل و ارزیابی است.

صورت مسأله مشخص است: معادلات جنگ غزه، اصرار آمریکا بر استمرار جنگ اوکراین، تمرکز خاص آمریکا و رژیم صهیونیستی بر منطقه قفقاز، اقدامات تحریک کننده آمریکا در شبه جزیره کره و شرق آسیا و حتی تلاش برخی اعضای ناتو برای مداخله نظامی در مناطقی از آفریقا جملگی منبعث از یک استراتژی فرامتنی است: خلق گره های کور راهبردی توسط غرب در نقاط کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته استراتژیک آمریکا

سکته استراتژیک آمریکا