مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-14اقتصادي

دسترس پذیری مسکن برای مردم در گرو اصلاح سیاست های مدیریت زمین


عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه قم، گفت: دسترس پذیر کردن مسکن برای مردم با اصلاح سیاست های مدیریت زمین و تغییر در رویکرد عرضه محدود زمین و باز شدن کمربند شهرها و اعمال سیاست های مالیاتی با هدف جلوگیری از انحصار زمین به عنوان سرمایه گذاری طولانی مدت .

- ایسنا/قم عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه قم، گفت: دسترس پذیر کردن مسکن برای مردم با اصلاح سیاست های مدیریت زمین و تغییر در رویکرد عرضه محدود زمین و باز شدن کمربند شهرها و اعمال سیاست های مالیاتی با هدف جلوگیری از انحصار زمین به عنوان سرمایه گذاری طولانی مدت برای قشر ثروتمند جامعه امکان پذیر می شود.

محمدمنان رییسی، عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه قم در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: وضعیت قم در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی متفاوت از شرایط دیگر شهرهای کشور نیست اما این مسئله با توجه به شأنیت شهر قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و مرکز علوم دینی موضوعیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه حساسیت و تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی در قم از اهمیت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: این امر به این معنا نیست که در شهرهای دیگر همچون تهران، شیراز، مشهد و اصفهان سبک زندگی ایرانی اسلامی اهمیت ندارد اما در قم، این مسئله اهمیت بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترس پذیری مسکن برای مردم در گرو اصلاح سیاست های مدیریت زمین

دسترس پذیری مسکن برای مردم در گرو اصلاح سیاست های مدیریت زمین