مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 00:052023-11-19بين الملل

اهالی ادبیات جهان علیه رژیم صهیونیستی


از 15 مهرماه که عملیات گروه های مقاومت علیه اسراییل آغاز شد تا به امروز هنرمندان و نویسندگان بسیاری در پی حمایت از مردم فلسطین، تحریم و حتی مجبور به استعفا شدند، - گروه کتاب و ادبیات ـ محمدرضا اسماعیلی: پس از اعلام نام برندگان جوایز جایزه ملی کتاب آمریکا 2023، بیست نویسنده از 25 فینالیست روی صحنه آمدند و با دادن بیانیه ای جمعی، مراسم را به اجتماعی ضدصهیونیستی تبدیل کردند.

بیشتر فینالیست های امسال جوایز ملی کتاب، در مراسم روز پنجشنبه در نیویورک حضور داشتند و در میان توفانی که پشت صحنه در جریان بود، در حالی که حامیان مالی عقب نشینی می کردند، بیانیه ای دست جمعی دادند و خواستار آتش بس در جنگ اسراییل و غزه شدند.

جایزه جهانی آمریکا پس از اعلام نام جاستین تورس به عنوان برنده بخش داستانی، وی از همه فینالیست ها دعوت کرد روی صحنه بیایند و 20 نفر از 25 نامزد نهایی 5 بخش شامل آثار داستانی، غیرداستانی، شعر، ادبیات کودک و ادبیات ترجمه، در حالی روی صحنه رفتند که عالیه بلال، نویسنده و نامزد بخش داستان برای رمان مردم معبد به نمایندگی از سوی دیگران بیانیه آماده شده را خواند.

وی گفت: از طرف فینالیست ها می گویم؛ ما با بمباران مداوم غزه مخالفیم و خواستار یک آتش بس بشردوستانه برای رفع نیازهای فوری غیرنظامیان فلسطینی، به ویژه کودکان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهالی ادبیات جهان علیه رژیم صهیونیستی

اهالی ادبیات جهان علیه رژیم صهیونیستی