مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 13:352023-11-21اجتماعي

آغاز طرح مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D در مدارس کرمانشاه


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D در مدارس استان خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D در مدارس استان خبر داد.

علی امرایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع کمبود ویتامین D در جامعه، گفت: این ویتامین نقش مهمی در رشد قدی و استخوانی دانش آموزان دارد، لذا نیاز است به میزان کافی در بدن تامین شود.

امرایی یادآور شد: منشأ اصلی این ویتامین نور خورشید است و اگر افراد روزانه چند دقیقه در برابر نورخورشید قرار گیرند، این ویتامین به راحتی در بدن آنها تولید می شود.

وی اظهار کرد: در طرح مکمل یاری با ویتامین D همه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم، هر ماه یک قرص ویتامین D دریافت می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره ای هم به اثرات منفی کمبود ویتامین D بر سلامت افراد داشت و افزود: کمبود این ویتامین در کودکان موجب نرمی استخوان و در بزرگسالان موجب پوکی استخوان می شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آهن یاری در مدارس، افزود: در این طرح که فقط برای دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم اجرایی می شود، 16 عدد قرص آهن در مدت 16 هف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D در مدارس کرمانشاه

آغاز طرح مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D در مدارس کرمانشاه