مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-18دانش

لزوم بازنگری رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز های بومی


توجه به اقتضائات و مزیت های نسبی در سراسر جغرافیای کشور همان حل مسأله متناسب با نیاز های بومی است که باید در بازنگری رشته ها مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم، با اشاره به اولویت های فرهنگستان علوم در راستای پیشرفت علمی اظهار کرد: فرهنگستان علوم نقش استثنایی در نظام علم و فناوری کشور دارد.

  وی افزود: فرهنگستان ها از اواخر دهه 60 همزمان با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کردند و در طول 3 دهه گذشته از ظرفیت دانشمندان و محققان و اندیشمندان آن ها در راستای خدمت رسانی به جامعه استفاده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا این خدمات بیش از گذشته شوند و اثرگذار باشند تا در عرصه های علمی و فناوری برای پیشرفت کشور نظرات تخصصی ارائه شود.

  رییس فرهنگستان علوم ادامه داد: فرهنگستان ها باید در جریان بزرگ پیشرفت کشور ایفای نقش کنند و در این مسیر از ظرفیت دانشمندان تمام علوم در برنامه های راهبردی و بلند مدت و میدانی و کوتاه مدت و حل مسئله استفاده می شود.

   مخبر دزفولی با بیان اینکه دانشمندان فرهنگستان علوم بازوی قوی برای انجام طرح های میدانی هستند، تاکید کرد: باید روش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بازنگری رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز های بومی

لزوم بازنگری رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز های بومی