مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 10:202023-10-26سياسي

حضرت معصومه (س) به محدوده وسیعی از علوم دینی عالم بود


عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: حضرت معصومه (س) پس از حضرت زهرا (س) تنها زنی از خاندان اهل بیت(ع) است که زیارت نامه ماثوره دارد.

- ایسنا/اصفهان عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: حضرت معصومه (س) پس از حضرت زهرا (س) تنها زنی از خاندان اهل بیت(ع) است که زیارت نامه ماثوره دارد.

ایشان به محدوده وسیعی از علوم دینی عالم بود و این موضوع، پاسخی برای کسانی است که معتقدند زنان در اسلام جایگاهی نداشته یا ندارند.

عصمت همتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کرامات و درجات عصمت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت معصومه(س) دختر امام موسی کاظم(ع) است و آنچه می دانیم این است که آن حضرت، زنی عالم، متقی و پارسا است.

همچنین، از القابی که برای او نوشته شده، لقب امینه و بسیار تأثیرگذار در زمان حیات خود چه در حوزه تبیین عقاید دینی و چه در زمینه دفاع و اتصال به حریم ولایت، بوده است و فلسفه سفر به ایران برای رفتن به طوس نیز همین مسئله است.

او افزود: روایاتی بر این مبنا نیز وجود دارد که از طرف امام معصوم، پاسخگوی سوالات شرعی و رفع مشکلات اعتقادی نیز بوده اند.

در آن دوران دسترسی مردم و شیعیان به امام محدود شده بود زیرا امام موسی کاظم (ع) زمان زیادی از عمر خود را در زندان هارون سپری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت معصومه (س) به محدوده وسیعی از علوم دینی عالم بود

حضرت معصومه (س) به محدوده وسیعی از علوم دینی عالم بود