مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 12:352023-11-01اجتماعي

پاکسازی ساحل رودسر از گیاه مهاجم سنبل آبی


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از پاکسازی ساحل رودسر و رودخانه کیارود از گیاه مهاجم سنبل آبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رودسر، رحمان پورحسین امروز در حاشیه طرح جمع آوری سواحل رودسر از گیاه مهاجم سنبل آبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اداره حفاظت محیط زیست رودسر طی هماهنگی های صورت گرفته با استفاده از دو دستگاه بیل مکانیکی و چهار دستگاه ماشین سنگین و چندین فروند قایق توسط صیادان به صورت داوطلبانه، نسبت به پاکسازی ساحل رودسر و رودخانه کیارود از گیاه مهاجم سبنل آبی اقدام کردند.

وی با اشاره به پاکسازی حدود 9 کیلومتر ساحل رودسر از گیاه مهاجم سنبل آبی گفت: این عملیات پاکسازی در محدوده ساحل رودسر تا دهانه رودخانه کیارود به طول حدود 9 کیلومتر صورت پذیرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر آگاهی بخشی به مردم در خصوص تهدیدات این گیاه مهاجم  که جزو اولین و مهمترین تهدید گونه های مهاجم  گیاهی در دنیا شناخته شده است را لازم و ضروری دانست و گفت: در صورت تعلل، پراکنش این گیاه در آینده صدمات جبران ناپذیر اقتصادی بر مشاغل صیادی را در پی خواهد داشت.

پورحسین با اشاره به بهترین راه مبارزه با سنبل آبی بیان کرد: بهترین و سریع ترین راه برخورد با این گونه در حال حاظر جمع آوری میکانیکی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکسازی ساحل رودسر از گیاه مهاجم سنبل آبی

پاکسازی ساحل رودسر از گیاه مهاجم سنبل آبی