مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 12:152023-11-02اقتصادي

تکمیل اولین «زنجیره پروژه صنعت آب » برای توسعه کردستان


اولین زنجیره پروژه طرح های آبی در استان کردستان شامل، سازه های ذخیره آب، شبکه های آبیاری و زهکشی، خطوط آبرسانی شرب و تصفیه خانه فاضلاب در کردستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین انتقادات نسبت به طرح های آبی نرسیدن بهره هزینه کرد طرح ها به مردم است.

برای مثال، به طور مکرر این سوال در فضای کارشناسی مطرح است که همزمان با بهره برداری از یک سد بزرگ، مردم از مواهب آن بهره مند نشده و ممکن است، تا مدت ها آب سد در اختیار آن ها قرار نگیرد.

علت طرح این انتقاد به زنجیره بودن طرح های آبی باز می گردد.

یک پروژه آبی در هر حوضه آبریز از اجزاء مختلفی نظیر پروژه جمع آوری آب سطحی، سازه های ذخیره آب نظیر سد و طرح های تغذیه مصنوعی، خطوط انتقال و توزیع آب، شبکه های آبیاری و زهکشی، خط های آبرسانی شرب، تصفیه خانه آب و تصفیه خانه فاضلاب تشکیل شده است.

زمانی این طرح ها به نتیجه رسیده و مردم اثر آن را در زندگی خود به خوبی احساس می کنند که یک زنجیره طرح های آبی به طور کامل افتتاح شده و آب از جمع آوری تا تحویل به ذی نفع نهایی هدایت شود.

در این راستا، فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به جهت گیری بهره برداری از طرح های آبی کشور اظهار داشت: متخصصان صنعت آب کشور طی 2 سال اخیر، بهره برداری از زنجیره طرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل اولین «زنجیره پروژه صنعت آب » برای توسعه کردستان

تکمیل اولین «زنجیره پروژه صنعت آب » برای توسعه کردستان