مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 09:102023-11-07اقتصادي

تابلوی جدید « فقر مسکن » در تهران / 40 متر نشینی رکورد زد


اینکه نبض معاملات مسکن در دست معامله گران املاک پیر و کلنگی است، تنها یکی از جلوه های فقر مسکن در پایتخت است که پس از عصر تاریخی جهش قیمت نمود پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدنیای اقتصاد ، حدود یک دهه قبل عمده تقاضای خرید آپارتمان های نقلی از ناحیه سرمایه گذاران بود و در واقع خرید خانه های نقلی پناهگاهی برای حفظ ارزش سرمایه های خرد به شمار می آمد.

اما به تدریج از نیمه دهه 90 به بعد و مشخصا با شروع عصر جهش یعنی از سال 97 تاکنون، رفته رفته بر میزان تقاضای مصرفی خانه های نقلی در تهران افزوده شد.

  تحقیق میدانی از واسطه های ملکی حاکی است در حال حاضر خرید های سرمایه ای در بازار مسکن به حداقل رسیده است و حتی اگر این جنس از تقاضا در تعداد خیلی محدود وجود داشته باشد نیز، متراژ استاندارد را برای خرید ترجیح می دهد؛ بنابراین گروه اصلی متقاضی خانه های تا 40 مترمربعی در بازار مسکن خانه اولی ها و به طور کلی متقاضیان مصرفی خرید ملک هستند که برخی از آن ها نیز با وام قصد خرید خانه دارند.

  بررسی موجودی فایل های نزد واسطه های ملکی نشان می دهد شرایط بازار مسکن در حال حاضر پاسخگوی نیاز متقاضیان خرید خانه های نقلی است و یافتن آپارتمان فروشی تا 40 مترمربع در محله های مختلف آن قدر ها دشوار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابلوی جدید « فقر مسکن » در تهران / 40 متر نشینی رکورد زد

تابلوی جدید « فقر مسکن » در تهران / 40 متر نشینی رکورد زد