مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 14:052023-10-29سياسي

مدیر مجموعه نیاوران: تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد


تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایتی که از تاریخ در موزه داریم، باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس؛ بیژن مقدم مدیر مجموعه نیاوران در کنفرانس میراث فرهنگی و توسعه گردشگری ایران و چین 2023 که در شانگهای کشور چین برگزار شد، اظهار داشت: درخصوص موضوع پیش گفته سوال مطرح این است که آیا تکنولوژی به بهتر دیده شدن تاریخ کمک می کند یا آن را تحت الشعاع و تحت تاثیر جذابیتهای خود قرار می دهد؟ وی ادامه داد: به عبارت دیگر باید ببینیم تکنولوژی در این زمینه فرصت و یا تهدید است؛ این امری است که ممکن است عده ای را در دوراهی سخت انتخاب گرفتار کند.

مقدم اظهار داشت: به نظرم برای آشتی دادن مردم و بویژه جوانان و کودکان با موزه ها راهی جز استفاده از تکنولوژی روز نداریم تا آنان را به سمت این محیط ها سوق دهیم؛ مشروط بر اینکه تکنولوژی بر محتوای داستانی که روایت می کنیم غالب نشود.

وی افزود: امروز برخی از موزه ها آنچنان غرق در بهره گیری از جلوه های مختلف نور، رنگ، صدا و غیره شده اند که دیگر نمی توان نام موزه بر آن نهاد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تصریح کرد: از این رو بنده در مجموع موافق این استفاده هستم، به شرط آنکه هویت موزه را از ما نگیرد؛ و معتقدم باید در این باره گفتگویی نقادانه شکل گیرد تا مجموعه ها و موزه ها بتوانند از تجربیات یکدیگر در داخل و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر مجموعه نیاوران: تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد

مدیر مجموعه نیاوران: تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد