مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 15:402023-10-29بين الملل

رایزنی مقامات آسیای مرکزی و اروپا با موضوع مبارزه با دور زدن تحریم های روسیه


وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی در نشستی با وزرای کشورهای اتحادیه اروپا تحت عنوان «توافق به ادامه همکاری» در مورد مبارزه با دور زدن تحریم های روسیه در موضوع جنگ اوکراین گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی در نشستی با وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قالب 27+5 با عنوان توافق به ادامه همکاری در مورد مبارزه با دور زدن تحریم های روسیه در موضوع جنگ اوکراین گفت وگو کردند.

این نشست برای اولین بار به صورت یک نشست کامل در لوکزامبورگ برگزار شد و  در آن وزرای خارجه 27 کشور اروپایی و 5 کشور آسیای مرکزی حضور داشتند.

در این نشست، جین بیک کولوبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان، بختیار سعیداف وزیر امور خارجه ازبکستان، مورات نورتلئو وزیر امور خارجه قزاقستان، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان حضور داشتند.

این نشست به ریاست جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا و جوتا اورپیلینن کمیسر مشارکت های بین المللی برگزار شد.

در بیانیه مشترک طرفین آمده است نمایندگان اتحادیه اروپا به وزرای امور خارجه قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در مورد 11 بسته تحریمی علیه روسیه اطلاع داده و بر اهمیت گفت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی مقامات آسیای مرکزی و اروپا با موضوع مبارزه با دور زدن تحریم های روسیه

رایزنی مقامات آسیای مرکزی و اروپا با موضوع مبارزه با دور زدن تحریم های روسیه