مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 08:202023-11-06پزشكي

انجام نخستین عمل اکوکاردیوگرافی قلب در خراسان شمالی


فوق تخصص قلب و اکوکاردیوگرافی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد از انجام نخستین عمل اکوکاردیوگرافی قلب در خراسان شمالی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی فوق تخصص قلب و اکوکاردیوگرافی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد از انجام نخستین عمل اکوکاردیوگرافی قلب در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر لیلا حسینی اظهار کرد: این اقدام برای اولین بار در استان برای بانوی 40 ساله با احتمال سوراخ بین حفرات قلب انجام شد.

وی با بیان اینکه اکوترنس اکو فاژیال یا اکومری یک روش تخصصی و از انواع اکوکاردیوگرافی است که با استفاده از امواج صوتی، تصاویر متحرک با کیفیت بالایی را از قلب و عروق خونی ایجاد می کند، افزود: اکو مری، روش تشخیصی است که برای بیماران دارای اختلالات دریچه ای که با اکوی معمولی قابل تشخیص نیست و بیماران نیازمند جراحی قلب باز برای تشخیص دقیق استفاده می شود.

حسینی با اشاره به اینکه برای اولین بار در استان دستگاه اکوکاردیوگرافی مری وارد چرخ خدمت شد، یادآوری کرد: با راه اندازی بخش اکوکاردیوگرافی دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد امکان ارائه این خدمت تشخیصی جدید فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین عمل اکوکاردیوگرافی قلب در خراسان شمالی

انجام نخستین عمل اکوکاردیوگرافی قلب در خراسان شمالی