مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 18:052023-11-15سياسي

دوستان و دشمنان انتخابات مشارکتی و رقابتی چه کسانی هستند؟


هر رفتار و رویکردی که نرخ مشارکت واقعی شهروندان در انتخابات را بالا ببرد عملا رفتاری در مسیر تقویت مشروعیت و مقبولیت و اقتدار ملی هم هست و متقابلاً، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: وقتی غروب روز سوم آبان، مسئولان ستاد انتخابات کشور خبر دادند که 24 هزار و 826 نفر به عنوان داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام قطعی کرده اند این سوال برای فعالان و کنشگران عرصه سیاسی ایران ایجاد شد که آیا جهشی که در تعداد نامزدان رقم خورده در میزان مشارکت عمومی مردم در انتخابات هم تکرار خواهد شد یا نه؟  و آیا می توان امید داشت رشد چشمگیری که در تعداد انتخاب شوندگان رخ داد در میزان مشارکت انتخاب کنندگان هم نمایان شود؟  درباب سئوالاتی از این جنس نکاتی قابل طرح است.

یکم) در کمتر از 4 ماهی که تا روز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده هنوز نشانه های قابل اعتنایی از شور انتخاباتی در فضای اجتماعی مشاهده نمی شود.

هرچند برای قضاوت نهایی در این باب، هنوز زود است اما نکته آنجاست که در فضای سیاسی و رسانه ای کشور، اتفاقاً رفتارهای ضد مشارکت  یا مشارکت سوز   زودتر و زیادتر از رفتارهای مشارکت آفرین  ظاهر شده اند! سبقت عناصر مغایر با مشارکت بالا بر عناصر تشویق کننده برای مشارکت، واقعیت نگران کننده ای است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوستان و دشمنان انتخابات مشارکتی و رقابتی چه کسانی هستند؟

دوستان و دشمنان انتخابات مشارکتی و رقابتی چه کسانی هستند؟