مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 18:102023-11-14سياسي

برخی از متخصصین علوم به باستان شناسی نگاهی سنتی دارند


رییس انجمن باستان شناسی ایران گفت: اتفاقات اندیشه ای در حوزه علم باستان شناسی تأثیرگذاری بسیاری دارد اما متأسفانه برخی از متخصصین علوم همچنان به باستان شناسی نگاهی سنتی دارند.

- ایسنا/قزوین رییس انجمن باستان شناسی ایران گفت: اتفاقات اندیشه ای در حوزه علم باستان شناسی تأثیرگذاری بسیاری دارد اما متأسفانه برخی از متخصصین علوم همچنان به باستان شناسی نگاهی سنتی دارند.

محمد اسمعیلی جلودار در نخستین همایش بین المللی قزوین شناسی پیش از اسلام که امروز 23 آبان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با حضور شخصیت های ملی و بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه تهران از سال 1314 رشته باستان شناسی تدریس شد و در سال 1343 با شکل نظام نوین به کار خود ادامه داد؛ در 1338 مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران فعالیت های مشترکی در ابتدا با کمک هیأت های خارجی و بعد به صورت مستقل شروع کرد.

وی ادامه داد: پس از آن نیز دکتر نگهبان استاد باستان شناسی و پدر این علم کاوش های آموزشی دانشگاه تهران را به دشت قزوین منتقل کرد و در پایگاهی به نام کاروانسرای محمد آباد مستقر شدند؛ سپس دانش آموختگان جهت تحصیل به کشورهای دیگر رفتند و در این زمان اساتید بزرگی تربیت شدند که بدین گونه نسلی از باستان شناسان مشق باستان شناسانی خود را در قزوین آغاز کردند که این امر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی از متخصصین علوم به باستان شناسی نگاهی سنتی دارند

برخی از متخصصین علوم به باستان شناسی نگاهی سنتی دارند