مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 07:102023-11-18اجتماعي

زمین های خشک کلات و آب هایی که از مرز خارج می شود


کلات شهری زیبا در شمال شرقی خراسان رضوی که در میان کوه های هزار مسجد قرار گرفته است و دارای یک ورودی طبیعی از میان رودخانه و دره در سمت شرق و یک ورودی طبیعی مشابه دیگر در سمت غرب است.

- ایسنا/خراسان رضوی کلات شهری زیبا در شمال شرقی خراسان رضوی که در میان کوه های هزار مسجد قرار گرفته است و دارای یک ورودی طبیعی از میان رودخانه و دره در سمت شرق و یک ورودی طبیعی مشابه دیگر در سمت غرب است.

کوهستانی بودن این شهر موجب شده که با کمترین بارش نه تنها هر ساله شاهد سیلاب های بسیار ویرانگر باشیم بلکه چندین نفر نیز جان خود را از دست بدهند.

هرچند بیش از 100 نقطه حوضه آبریز وارد شهر کلات می شوند اما چون متولیان امر تاکنون نتوانسته اند طرحی برای ذخیره این منابع در شهرستان اجرا کنند عملاً بخش قابل توجهی از آب و خاک حاصلخیز منطقه وارد کشور ترکمنستان می شود.

کلاتی که همیشه بیشترین منابع آبی را داشته اما امروزه کم آبی و بحران آب بیش از هر چیز دیگری در این منطقه جولان می دهد، کمبود آب، مدیریت نادرست منابع آبی و خشکسالی در این منطقه که 100 درصد آن درگیر خشکسالی شده بسیار نگران کننده است و امروز در بیشتر نقاط این شهرستان سراب جایگزین چشمه های آب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین های خشک کلات و آب هایی که از مرز خارج می شود

زمین های خشک کلات و آب هایی که از مرز خارج می شود