مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-27بين الملل

ایجاد کارگروه تکمیل راهگذر شرق به غرب از چین تا ایران


وزیر راه و شهرسازی از توافق برای ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی راهگذر های شرق به غرب از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در حاشیه نشست های دوجانبه معاون اول رییس جمهور و هیئت همراه با نخست وزیران و مقامات روسیه و قرقیزستان در بیشکک گفت: یکی از نکات مورد توافق با نخست وزیر قرقیزستان، احداث مراکز لجستیک در هر دو کشور است که برای سهولت واردات کالا در ایران در بندرعباس ایجاد می شود.

وی افزود: یکی از نکات دیگری که بسیار مهم بود، مسیر ریلی است که از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران که تا دریای جنوب متصل می شود یک شبکه ریلی بسیار مهم در راستای تکمیل زنجیره کریدور های شرق به غرب منطقه است که تصمیم گرفته شد کارگروه مشترک در همه کشور ها در این خصوص تشکیل شود و قرار شد فردا جمعه در نشست شانگ های هم این موضوع بیشتر پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: توافق برای افزایش تعداد پرواز ها برای تردد بهتر تجار، استفاده از ارز های مشترک ملی دو کشور، بررسی پروژه های مشترک مهم با روسیه و سرمایه گذاری در پروژه های ریلی و حمل و نقلی از موضوعات مطرح شده در این نشست ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد کارگروه تکمیل راهگذر شرق به غرب از چین تا ایران

ایجاد کارگروه تکمیل راهگذر شرق به غرب از چین تا ایران