مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 05:352023-10-24بين الملل

تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه های راداری و پدافندی فرانسوی


وزرای دفاع فرانسه و ارمنستان روز دوشنبه در «پاریس» در خصوص تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه های پدافندی و راداری پیشرفته به توافق رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارمنستان و فرانسه روز دوشنبه توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند که بر اساس  آن ارمنستان به سامانه های راداری و پدافند موشکی پیشرفته ساخت این کشور مجهز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه ماسیس پست سباستین لکورنو وزیر دفاع مسلح فرانسه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر پاریس گفت ارمنستان سه سامانه راداری مستر-200 خریداری خواهد کرد.

لکورنو در نشست خبری همراه با سورن پاپیکیان همتای ارمنستانی خود گفت: این سامانه که قبلاً در اوکراین مورد استفاده قرار می گرفت، به دلیل قابلیت های کشف شناخته شده است.

سخنگوی لکورنو نیز به خبرگزاری فرانسه گفت، وزرای دفاع فرانسه ارمنستان همچنین توافقنامه ای مبنی بر خرید سامانه های پدافند هوایی امضا کردند.

لکورنو گفت که این شامل خرید پدافند هوایی برد کوتاه میسترال است.

 وزرای دفاع فرانسه و ارمنستان همچنین درباره آموزش نظامی، آموزش و تبادل تجربیات به گفت وگو پرداختند.

در اوایل ماه جاری، لکورنو در جریان بحث های مربوط به بودجه سال 2024 در سنای فرانسه اظهار داشت که پاریس تسلیحات دفاعی به ارمنستان را با هدف کمک به  این کشور برای محافظت از شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه های راداری و پدافندی فرانسوی

تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه های راداری و پدافندی فرانسوی