مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-02دانش

ترمیم ضایعات نخاعی با سلول های بنیادی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد فناوری نانو، در سال های اخیر، سلول های بنیادی توانسته اند کمک زیادی به پیشرفت در درمان بیماری های مختلف کنند و از این رو، - در سال های اخیر، سلول های بنیادی توانسته اند کمک زیادی به پیشرفت در درمان بیماری های مختلف کنند و از این رو، بنیاد ملی علم ایران از طرح هایی که به این حوزه می پردازند، حمایت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد فناوری نانو، در سال های اخیر، سلول های بنیادی توانسته اند کمک زیادی به پیشرفت در درمان بیماری های مختلف کنند و از این رو، بنیاد ملی علم ایران از طرح هایی که به این حوزه می پردازند، حمایت می کند.

انکپسوله نمودن سلول های بنیادی مزانشیمی ترابکولار حاوی miR-7 با استفاده از سیستم میکروفلوییدی با هدف ترمیم ضایعه نخاعی مدل کانتیوژن در موش صحرایی عنوان طرحی است که پروین محمدی در قالب رساله دکتری با راهنمایی صمد ندری و حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام داده است.

محمدی درباره علت انجام این طرح توضیح داد: همان طور که می دانید، نخاع قسمتی از دستگاه عصبی مرکزی است که درون کانال نخاعی قرار دارد.

نخاع، طناب سفیدرنگی به طول تقریباً 45 سانتی متر است و از سوراخ پس سری تا سطح نخستین یا دومین مهره کمری ادامه پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم ضایعات نخاعی با سلول های بنیادی

ترمیم ضایعات نخاعی با سلول های بنیادی