مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 11:562023-11-09سياسي

بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص در اهواز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از طی مراحل قانونی، یک محکوم به قصاص پس از 10 سال با ابراز پشیمانی از بزه خود، درخواست عفو و بخشش از سوی اولیای دم و کوشش اعضای شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر، صلح یاران و سران عشایر به زندگی بازگشت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دستگاه قضایی حل و فصل اختلافات مردم به صورت مسالمت آمیز و همچنین ایجاد آرامش و امنیت پایدار در جامعه با گسترش صلح و سازش است، عنوان کرد: این پرونده جهت رفع خصومت و ایجاد مصالحه بین طایفه های درگیر، به شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع شد.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: اعضای این شورا با ورود به این پرونده و طی برگزاری چندین جلسه با بزرگان این طوایف و گفت وگو با اولیای دم، زمینه را برای حل و فصل موضوع را فراهم کرد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه به مدد الهی و اقدامات جهادی اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و صلح یاران در نشستی که با حضور معتمدین، بزرگان و ریش سفیدان، اولیای دم به حرمت امام حسین(ع) از قصاص صرف نظر کردند.

دهقانی ضمن تشکر و تقدیر از اولیای دم در گذشت از حق مسلم خود و همچنین کسانی که در ایجاد این صلح و سازش نقش به سزایی ایفاد کردند، بر گسترش و اشاعه فرهنگ خیرخواهانه و خدا پسندانه صلح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص در اهواز

بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص در اهواز