مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 10:452023-11-18سياسي

توافق نامه همکاری مشترک شرکت ملی صنایع مس ایران با مجتمع کودهای شیمیایی تدبیر


توافق نامه همکاری مشترک شرکت ملی صنایع مس ایران با مجتمع کودهای شیمیایی تدبیر برای تأمین اسید فسفریک و کود فسفاته مورد نیاز محصولات کشاورزی به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمس پرس، در جریان امضای این توافق نامه که در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تحقق سیاست های کلان کشور مبنی بر رونق تولید جهت تأمین کود فسفاته مورد نیاز محصولات کشاورزی و با هدف افزایش ضریب امنیت غذایی در کشور صورت گرفت، دکتر امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه جمعی از مدیران شرکت مس، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مجتمع کودهای شیمیایی تدبیر و معاون وزیر کشاورزی حضور داشتند.

دکتر خرمی شاد با اشاره به اهمیت تولید اسید فسفریک و کودهای شیمیایی فسفات گفت: با امضای این توافق نامه، شرکت مس برای یک دوره 20 ساله تعهد می کند که سالانه 500 هزار تن اسید فسفریک را با هدف تولید کودهای شیمیایی که نیاز مبرم کشور است، به مجتمع کودهای شیمیایی تدبیر تحویل دهد.

وی جلوگیری از واردات و خروج ارز را از دیگر اهداف این توافق نامه عنوان کرد و افزود: باتوجه به این که اسیدسولفوریک یکی از تولیدات شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می شود، به گونه ای برنامه ریزی شده که اسیدسولفوریک به کارخانه ای در جنوب کشور منتقل و پس از طی فرایندهای مورد نیاز، اسیدفسفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نامه همکاری مشترک شرکت ملی صنایع مس ایران با مجتمع کودهای شیمیایی تدبیر

توافق نامه همکاری مشترک شرکت ملی صنایع مس ایران با مجتمع کودهای شیمیایی تدبیر