مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 12:552023-11-20پزشكي

مکمل یاری 136 هزار دانش آموز همدانی با ویتامین D


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال تحصیلی جاری 136 هزار دانش آموز همدانی تحت پوشش مکمل یاری با ویتامین D قرار گرفته و در مجموع یک میلیون و 224 هزار مکمل خریداری و تحویل مدارس استان شده است.

- ایسنا/همدان رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال تحصیلی جاری 136 هزار دانش آموز همدانی تحت پوشش مکمل یاری با ویتامین D قرار گرفته و در مجموع یک میلیون و 224 هزار مکمل خریداری و تحویل مدارس استان شده است.

آرزو کاوه ای با بیان اینکه برنامه مکمل یاری با آهن و ویتامین D برای دانش آموزان مقطع متوسطه در کلیه مدارس استان اجرا می شود، افزود: با توجه به سیاست وزارت بهداشت در پیشگیری از کمبود ریزمغذی ها و همچنین کمبود شایع آهن در دختران و کمبود وسیع ویتامین D در تمامی گروه های سنی، برنامه مکمل یاری به عنوان یکی از استراتژی های رایج در مدارس مقطع متوسطه اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه که با همکاری آموزش پرورش و توسط گروه های بهبود تغذیه و سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشت اجرا می شود، به هر دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول و دوم 16 عدد قرص آهن تعلق می گیرد تا طی 16 هفته پیاپی مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکمل یاری 136 هزار دانش آموز همدانی با ویتامین D

مکمل یاری 136 هزار دانش آموز همدانی با ویتامین D