مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 08:452023-10-30فرهنگي

میراث های کهن کهگیویه که در تقویم میراث فرهنگی دهدشت گم شده اند!


در بی توجهی اداره میراث فرهنگی کهگیلویه، میراث های کهن این شهرستان همانند چراغی رو به خاموش هستند - خبرگزاری فارس کهگیلویه_سیده مریم پیروزان، شهرستان کهگیلویه به دلیل داشتن موقعیت تاریخی خاص به پایتخت تاریخی استان شهرت دارد.

این شهرستان بنا به دلایل یاد شده فوق بین ادارات میراث فرهنگی استان از موقعیت خاصی جهت بهره برداری از تاریخ به نفع جوان امروز برخوردار است، چرا که یادآوری تاریخ و فرهنگ به نسل امروز جهت هویت و فرار از بحران هویت می تواند در استان و این شهرستان نقش کلیدی ایفا کند.

 ظرفیت تاریخی و فرهنگی موجود گواه بر این ادعا است و در دوره های گذشته مدیریتی این اداره تا حدودی با اجرای برنامه های متنوع این ظرفیت ها احیا می شدند اما متاسفانه در این چند سال اخیر به وضوح می توان سردی، خاموشی و مغفول واقع شدن این ظرفیت ها را در کهگیلویه مشاهده کرده به گونه ای که حتی مناسبت های متعلق به این اداره در کهگیلویه انگار در تقویم میراث فرهنگی دهدشت گم شده اند (که در صورت نیاز در یادداشت بعدی به آن می پردازیم).

یکی از مهم ترین وظایف این اداره تبلیغ و تبیین آداب و رسوم شاهنامه خوانی و حماسه سرایی در قالب همایش ها جهت معرفی هر چه بهتر به نسل جوان و پرسشگر و پویای امروز جامعه است اما چنین مهمی تاکنون صورت اجرایی پیدا نکرده و حتی از برپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث های کهن کهگیویه که در تقویم میراث فرهنگی دهدشت گم شده اند!

میراث های کهن کهگیویه که در تقویم میراث فرهنگی دهدشت گم شده اند!