مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 15:452023-11-01اقتصادي

کشاورزان خلیل آبادی مزارع زعفران را رها کرده اند


بسیاری از کشاورزان این شهرستان به دلیل عدم بارندگی و قطع برق چاه موتورها مزارع زعفران خود را رها کرده اند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: بسیاری از کشاورزان این شهرستان به دلیل عدم بارندگی و قطع برق چاه موتورها مزارع زعفران خود را رها کرده اند.

محمود شبان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به خسارت هایی که به مزارع زعفران این شهرستان وارد شده است پیگیر جبران خسارت وارد شده به مزارع زعفران و سایر محصولات هستیم.

وی در همین خصوص بر حمایت بیشتر از کشاورزان تأکید کرد و گفت: کشاورزان با کمترین امکانات در اختیار خود بیشترین سهم تولید را بر عهده دارند، می طلبد حمایت بیشتری از آن ها صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مردم شهرستان کشاورز هستند، تصریح کرد: معمولاً کار برداشت زعفران در خلیل آباد تا پایان آذرماه سال جاری ادامه دارد.

وی در همین خصوص از کاهش کشت 50 درصدی زعفران در خلیل آباد خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی پیش بینی می شود میزان کشت زعفران در خلیل آباد نسبت به سال های گذشته با کاهش 50 درصدی همراه باشد.

شبان کم آبی، خشکسالی های اخیر و گرمای بیش از حد در تابستان طی سال های اخیر را عامل افت زیاد کشت و تولید زعفران در این شهرستان عنوان کرد و افزود: میزان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان خلیل آبادی مزارع زعفران را رها کرده اند

کشاورزان خلیل آبادی مزارع زعفران را رها کرده اند