مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:102023-10-24اقتصادي

چگونه ترمز «دلار 60 هزار تومانی شب عید» کشیده شد؟


در اواخر سال گذشته، تشدید شرایط نااطمینانی و شکل گیری جو روانی منفی، اعمال تحریم های جدید علیه برخی شخصیت های حقیقی و حقوقی و بروز برخی ناآرامی ها در کشور منجر به تحریک عامل انتظارات در فعالین اقتصادی و همچنین شدت گرفتن خروج ارز از چرخه رسمی اقتصاد شد .

- ؛ امروز دومین روز از هشتمین ماه سال است و نرخ دلار در بازار غیررسمی کمتر از 50 هزار تومان دادوستد می شود؛ حال اگر به حدود هشت ماه قبل بازگردیم، بسیاری از فعالان بازار ارز از چشم انداز ارزی با دلار نزدیک به 100 هزار تومانی در تابستان سخن می گفتند؛ چراکه در هفته های منتهی به شب عید نوروز 1402، قیمت دلار در بازار آزاد به بالای مرز 60 هزار تومان رسیده بود و فضای بازار هایی نظیر ارز، خودرو و مسکن، بسیار ملتهب شده بود.

اما این پیش بینی ارزی محقق نشد و به بیان دیگر ترمز صعودی دلار کشیده شد.

اما پشت پرده این مهم چیست؟ و چرا بازار ارز در هفت، هشت ماه اخیر تقریبا روند با ثباتی را سپری کرده است؟ برای پاسخ به این سوالات، بانک مرکزی در گزارشی به این موضوع پرداخته است و از اقدامات سیاست گذار ارزی در دوران ملتهب گذشته گفته است.

بانک مرکزی در گزارشی که به محور اصلی اجرای سیاست تثبیت اقتصادی و شرایط پیش بینی پذیر برای فعالان اقتصادی پرداخته، تاکید داشته است: هدف سیاست های بانک مرکزی ایجاد شرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه ترمز «دلار 60 هزار تومانی شب عید» کشیده شد؟

چگونه ترمز «دلار 60 هزار تومانی شب عید» کشیده شد؟