مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 18:202023-11-01سياسي

اهدای سکه ای با قدمت 2300 سال به موزه رضوی


مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: یک قطعه سکه شِکِل نقره از ساتراپی صور دوره امپراطوری هخامنشیان از سوی محمد کهیل قدوح واقف لبنانی به گنجینه تمبر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین یزدی نژاد با بیان اینکه سکه ای با قدمت 2300 سال از سوی واقف لبانی به موزه رضوی اهدا شد، اظهار کرد: قدمت این سکه نقره را بیش از 2300 سال عنوان کرد که در بین سال های 357 تا 349 پیش از میلاد در صور (لبنان فعلی) ضرب شده و دارای ارزش تاریخی بالایی است.

وی در خصوص مشخصات ظاهری این سکه گفت: تصویر روی سکه ایزد مِلکار (به معنی پادشاه شهر و ایزد فینیقی) سوار بر اسب بالدار نشان می دهد که روی امواج در حرکت است، در دست راست ایزد مِلکار کمان و تیرها و با دست چپ افسار اسب آبی را گرفته است و در زیر امواج یک ماهی در حال شنا است.

یزدی نژاد همچنین به تصاویر روی دیگر سکه اشاره کرد و ادامه داد: در پشت سکه تصویر یک جغد دیده می شود که بر روی بال او چنکک خرمن کوبی و عصای سلطنت و در زمینه آن کتیبه ای به خط فینیقی حک شده است.

وی تصریح کرد: این سکه زیبا و نفیس که قلمرو امپراطوری هخامنشیان را در جهان متمدن آن زمان نشان می دهد، توسط ساتراپ های هخامنشی (استانداران) ضرب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای سکه ای با قدمت 2300 سال به موزه رضوی

اهدای سکه ای با قدمت 2300 سال به موزه رضوی